توجه: محتویات سایت سلم در آینده نزدیک کلا به اینجا منتقل خواهد شد . . .

 

 

رسوای چپ و راست جَلد بیت امام!!!

زمانی که مردم شاخص ها و ملاک ها را مورد توجه قرار ندهند دچار سر در گمی خواهند شد.
مثال: روحانی بودن، سید بودن و یا نسبت های سببی و نسبی با بزرگان هیچ یک دلیلی برای خوب بودن افراد نیست، البته شاید بتوان در مقام مؤید بعد از دلیل از آن ها بهره برد ولی به تنهایی نمی توانند بر جایگاه علتی که معلول خاصِ خوب بودن را در پی دارد تکیه بزنند، تقوا علت محکمی است که حتی اگر کسی با عنوان آیت اللهی و حتی مرجعیت دچار فقدان آن شود عناوین مذکور نمی توانند خلأ آن را پر کنند.

انقلابی بودن یا نبودن، مسئله این است

عده‌ای می‌گویند ما انقلابی هستیم، مخالفانشان می‌گویند نه، شما تندرو هستید، ولی خودشان راحت طلبی و رفاه زدگی را اعتدال می نامند ؟ ! ؟
آنهایی که انقلابیون را تندرو می نامند باید بدانند که تندرو ها منافقین و جریان های امثال شیرازی هستند نه پیروان ولایت ؛ جالب تر اینکه جریان شیرازی ها که بسیار دغدغه ی دین مردم را دارند در مقابل تفکرات ضد اسلامی جریان غرب زده ی چپ موضع جدی نمی گیرند بلکه حتی با جریان مذکور نقطه ی اشتراکی هم دارند و آن انتقاد مکرر به مبانی نظام و جریان انقلاب است .

آیا آسایش زمینه ساز آرامش است؟

معنای ساده آرامش و آسایش را می توان به عبارتی همان آرام زندگی کردن و آسان زندگی کردن ترجمه کرد، و بنا به نگرش هر شخص معیار های آرامش و آسایش متفاوت است، بعضی ها آرامش را ثمره ی آسایش می دانند و می پندارند که زندگی آسان آرامش را به ارمغان می آورد مثلا خانواده ها در قدیم برای تهیه همین آب آشامیدنی که ما با چرخاندن ساده شیر آب بدست می آوریم مجبور بودند مسافتی را تا سر چشمه طی کنند و یا برای بدست آوردن آن به چاه متوسل بشوند، حال بماند که برای گرما و سرمای منزل، پخت و پز و حمل نقل متحمل چه مشقت هایی که

لندن؛ وجه اشتراکی برای رفسنجانی ها و شیرازی ها

در طول تاریخ بسیار بوده اند کسانی که از امام جلو افتاده و در اصطلاح کاسه ی داغ تر از آش شده اند و یا اینکه از امام آن قدر عقب مانده اند که به گمراهی کشیده شده اند ، و این جریان در حال تکرار همواره به خاطر جهل و عناد نسبت به حقایق و ارزش ها و مصالح بوده است ، در جایی که بقای خود اشخاص مقدم می شود بر بقای ارزش ها و تعامل فدای خودکامگی می شود افراط و تفریط همانند دو لبه قیچی عمل می کنند ، اگر چه در ظاهر با هم به ستیز می پردازند اما این حقیقت است که میان لبه های آن سلاخی می شود .