سلبریتی‌ها ابزار مدرن کنترل جوامع

تفاوت برخورد سلبریتی‌های ایرانی و خارجی با کرونا (حوادث و مشکلات جامعه)


🔹 در مکتب اندیشه ماتریالیستی اعم از سوسیال و لیبرال و غیره به خاطر وجود و اصالت نگرش اومانیستی همواره در حکومت‌های برخاسته از مکاتب مورد اشاره سعی و تلاش بر این بوده است تا انسان ترازی با معیارهای ارزشی حکومت‌ها جهت الگو برداری مردم و جامعه تحت حاکمیت طراحی و تربیت شوند.

🔸 اهمیت این مسئله در این است که بهترین روش برای ترویج ایدئولوژی و سبک زندگی الگونمایی از انسان تراز مبتنی بر ارزشها و یا منافع مورد نظر می‌باشد. لذا ارائه نمونه ایدآل جهت الگو برداری و تنظیم رفتار و سبک زندگی مردم یک راهبرد کلان و مهم است که اکنون توسط پیاده نظام سلبریتی‌ها در حال عملیاتی شدن است.

🔹 نظریات و خروجی‌های جدید اندیشکده‌های غربی و حتی برخی از اندیشکده‌های شرقی در حوزه اعمال حاکمیت سیاستمداران در کنترل مردم و جامعه به سمت انقطاع از مردم عادی و تمرکز بر سلبریتی‌ها رفته است. به عبارتی سیاستمداران به جای ارتباط، دیالوگ و کنترل مردم عادی و حتی نخبگان صرفا بر روی سلبریتی‌ها تمرکز می‌کنند.

🔸 و اینجا است که سلبریتی‌ها تبدیل به بُت‌هایی می‌شوند که همه مردم آنها می‌پرستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا همانند آنها بپوشند، بخورند، رفتار کنند و حتی مثل آنها فکر کنند! حال حکومت‌ برای مدیریت و جهت دهی مردم و جامعه کافی است فقط سلبریتی‌ها را کنترل کند و نیازی نیست که برای همه‌ی مردم وقت و انرژی صرف کند.

⚠️ الگونمایی یکی از بهترین روش‌های ترویج ایدئولوژی و سبک زندگی است البته اگر انگیزه و جهت توحیدی داشته باشد و در چهارچوب اصول و موازین قوانین الهی عملیاتی گردد.

 

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی