عدم شجاعت فرد عالم زمینه ساز بی عدالتی اجتماعی است

گرچه تفکر درست و منطقی کار ساده ای نیست اما مهم تر از تفکر درست تصمیم درست است، چون اگر انسان همواره در مرحله ی تفکر باقی بماند چیزی در عالم خارج تحقق پیدا نخواهد کرد، و این تصمیم نیز اگر منتهی به عمل نشود و در حدّ همان تصمیم باقی بماند باز بی فایده خواهد بود. یکی از خصوصیت های مهمی که انسان را از تفکر به تصمیم و سپس به عمل می رساند شجاعت است، حال می خواهید آن را اعتماد به نفس و یا اراده نیز معنا کنید اما اصل موضوع همان است که عرض کردیم.

مقام تصمیم گیری بسیار دشوار است چون تفکرات ما که در ذهنِ بدون حد و مرز و مانع شکل گرفته است، حال می خواهد در عالم خارج که عالم تضاد و تزاحم است عینیّت پیدا کند و گذار از مرحله تفکر به عمل توسط تصمیمی که ما اتخاذ می کنیم صورت می پذیرد، بله تصمیم … و ممکن است در عالم خارج و واقع مسائل آنگونه که در عالم ذهن تصور کرده بودیم نباشد و با شکست و یا ضرر جبران ناپذیری مواجه شویم فلذا این جاست که به اهمیت شجاعت در تصمیم گیری پی می بریم.

اندک نیستند کسانی که کوه علم و پرهیزگاری هستند و از هر کسی بر احوالات عالم و دنیای پیرامون با خبرترند، اما همواره در کنج عافیت عمر خود را سپری می نمایند؛ می بینند ظلم ظالمان، فتنه فتنه گران و غارت حرامخواران را اما همواره در پیله کاذب مثلا تفکر به سر می برند و جرأت ابراز حقیقت را به خود نمی دهند. به گمانم که می خواهند مقبول عموم باشند و کسی را نرنجانند!

کوه علم باشی اما شجاعت به کار گیری آن را در مواقعی که امر بر خلق الله مشتبه شده است نداشته باشی ولله که برده شیطانی و بس … از فتنه ۸۸ که بگذریم در همین فتنه های اخیر به اصطلاح دیپلماتیک و حرامخواری های نجومی کجا بودند علمای دین که پا جای پای امیرالمومنین گذاشته و کسانی را که حیثت اسلام و نظام اسلامی را خدشه دار می کنند را در انظار عمومی شلاق عدالت بدست ادب کنند.

۱ نظر
  1. پشندی

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی