فروپاشی قبله آمال غربگرایان و خفقان منافقین

⚠️ منافقین از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند


♦️ وقتی سخن از نفاق و منافق به میان می‌آید ابتدا به ساکن ذهن ما به سمت مسائل و مباحث دینی و مذهبی رفته و مصادیق نفاق و منافق را در آن فضا تحلیل و بررسی می‌کنیم، در حالی که مسئله کلان‌تر و فراگیرتر است. مثلا ما منافق ملی نیز داریم و آن کسی است که در ظاهر ادعای وطن پرستی دارد ولی در باطن یک وطن فروش درجه یک است!!!

🔸 قبل از بحث و بررسی مفهوم نفاق باید به فهم دقیقی از معنای کُفر برسیم. کُفر از ماده " کَفَرَ " به معنای "پوشاندن و پنهان کردن" است که بیشتر در خصوص پوشاندن و پنهانکردن حقیقت استعمال می‌گردد لذا به همین دلیل کسی که اسلام عزیز را که حق مطلق است می‌پوشاند (انکار حقیقت) کافر خطاب می‌کنند.

🔹 البته این مسئله در خصوص پوشاندن و پنهان کردن ناحق بودنِ باطل نیز صدق می‌کند یعنی کسی که بدی و زشتی ظلم و ظالمین را انکار کند و یا آن را بَزک کرده و خوب جلوه دهد نیز کافر محسوب می‌شود؛ چون حقیقت و چهره واقعی ظلم و ظالم را می‌پوشاند و پنهان می‌کند و مانع افشای کراهت و زشتی آنها می‌گردد.

♦️ حال اگر بخواهیم خیلی ساده و بدون تکلف نفاق را معنا کنیم باید عرض کنیم که نفاق یعنی؛ دو رویی و به عبارتی عدم تطابق ظاهر با باطن چه در عقیده و چه در رفتار، البته به نحو منفی آن یعنی باطن بد و خبیث ولی ظاهر خوب و طیب، یا در باطن به یک باور و عقیده باطل بودن و در ظاهر خلاف آن را ادعا نمودن!!!

🔸 با توجه به مقدمات فوق روشن می‌شود که منافق همان کافری است که کفرش را پنهان نموده است و ادعای حق طلبی و طرفداری از حقیقت را دارد. مسئله و مشکل ما اینجا است که بسیاری از مردم به خاطر پنهان بودن کُفرِ منافق متوجه خطر آن نمی‌شوند و نسبت به آن حساس نیستند لذا با آن مقابله که نمی‌کنند هیچ، در برخی موارد حتی به او اعتماد نیز می‌کنند.

🔹 چون اساس عالم بر مدار حق و حقیقت است و باطل بسیار متزلزل و ناپایدار و فاقد ثبات می‌باشد به همین خاطر هر روز در یک چهره جلوه می‌کند که همین امر باعث می‌شود مکرر تناقضات آن بیرون زده و آشکار گردد. لذا بهترین راه شناسایی منافقین توجه به تناقض‌های گفتاری و رفتاری آنها است.

♦️ اکنون که در کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا حقیقت‌هایی که به مثابه شعله‌های زیر خاکستر در حال زبانه کشیدن و آشکار شدن است بهترین فرصت برای شناختن مزدوران و منافقینی است که چشم بر این حقایق بسته و خفقان گرفته‌اند زیرا تحمل دیدن فروپاشی قبله آمال خود را ندارند.

sollam

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی