آخوند لاکچری و حزب اللهی سوسول

⚠️ تقی زاده‌ها سخت مشغول کار هستند.

🔹 چند سالی است که شاهد پدیده‌ی نو ظهورِ آخوندِ لاکچری و حزب اللهی‌های سوسول در بدنه جوان مذهبی جامعه هستیم که منش و رفتار آنها توسط مرعوب شدگان در برابر فرهنگ غرب و یا نان به نرخ روز خوران حزب باد... تبدیل به یک نوع سبک زندگی به اصطلاح اسلامی شده است، که با توجه به "الناس على دین ملوکهم" در دوران روحانی مچکریم با شیب تند رو به اوج گرفتن و تثبیت شدن است.

🔸 از ویژگی‌های این دست افرادِ میان تهی و قلابی می‌توان به سطحی نگری، فالوور زدگی، شهوت دیده شدن و البته بِرَند بازی نیز اشاره کرد. زیستگاه اصلی این موجودات فضای مجازی بوده و برخلاف روحانیون انقلابی و حزب اللهی‌های اصیل میانه‌ای با مسجد و بسیج و هیئت ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهد در محافل مثلا روشنفکری حاضر شوند و حشر و نشرشان با مرید و مریده‌های با کلاس و جنتلمن باشد.

♦️ متولیانی که با بسنده کردن به ریش و انگشترِ عقیق و یقه‌ی بسته کار را تمام شده تلقی می‌کردند، بستر را برای به وجود آمدن طیفی در قشر جوان مذهبی با لیدری آقازاده‌ها هموار نمودند که باعث بالا رفتن و برجسته شدن افراد بی کفایتی شده که تمام هنرشان شیک پوشی و چاپلوسی و تملق است. بعید نیست که یکی از عوامل سیستم گریزی نیروهای مخلص و انقلابی و رو آوردن آنان به فعالیت‌های آتش به اختیار و جهادی خارج از سیستم، ارج نهادن به این بی هنران و سوگلی بازی برخی مسئولین باشد.

🔹 این روحانیون و حزب اللهی‌نماها با مسائل مختلف به شدت عوام زده برخورد می‌کنند آن هم نه عوام دنیای حقیقی بلکه عوام دنیای مجازی! و به جای اینکه دغدغه‌شان حل مسئله باشد نانشان در جنجال آفرینی و کسب فالوور است و همواره به جای ارائه راهکار کارشناسی شده و حل مسئله، فرافکنی کرده و به جای اسلامی کردن مردم  و جامعه کمر همت به عرفی سازی مبانی اسلامی بسته‌اند.

🔸 متولیان امور در مساجد، هیئات، بسیج و خصوصا حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش مراقب رسوخ و ارزش پنداری این تیپ و سبک از افراد و منش و روش آنان باشند. گرچه کارنامه روحانیت اصیل و انقلابی و حزب اللهی‌های مجاهد آنقدر درخشان است که با چند لکه و نخاله مخدوش نمی‌گردد اما وقتی دشمنان خارجی آفتِ این لکه و نخاله را با رسانه‌هایشان ضریب می‌دهند افکار عمومی آسیب می‌بیند.

👤 حسین کاوه ✍️

#️⃣ #سلم #آسیب_شناسی #نفوذ #استحاله_فرهنگی

🌐 @sollam

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی