جریان شناسی عملی

 

♦️ رصد مواضع و ارزیابی عملکرد افراد و گروه‌ها در مقاطع حساس بسیار تعیین کننده و روشنگرتر از مانیفست‌ها می‌باشد.

🔹 سیاستمدارن و احزاب سیاسی و حتی مکاتب فکری مختلف هر کدام به نوعی داعیه‌دار بر حق بودن و مدعی شایستگی در زمام داری و اداره کشور و رسیدگی و حل و فصل مسائل و مشکلات مردم هستند و برای اثبات ادعاهای خود در مقام سخن و حرف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. تاریخ پر است از رجزهای رجال مدعی و بیانیه‌های احزاب و جریان‌های مختلف که هر یک خود را سزاوارتر از سایرین برای مدیریت و حکومت می‌دانند.

🔸 لکن آن چیزی که عیار صدق در ادعا را مشخص می‌کند یوم البلاء و امتحان‌های سختی است که در مسیر کشور و مردم پیش می‌آیند، آن هنگام است که صادق از کاذب و مرد از نامرد جدا می‌گردد. این مقاطع حساس بهترین محک برای سنجش عیار جریان‌های مختلف مدعی می‌باشد، مقاطعی مانند جنگ تحمیل شده توسط بیگانگان، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و حتی همه گیری ویروسی مانند کرونا و غیره که جناحی نیستند.

🔻 کافی است صرفاً نگاهی به چالش‌ها و مشکلات غیر جناحی که برای مردم عزیز این کشور پیش ‌آمده نگاهی بیندازید تا ببیند کدام طیف از جریان‌های فکری و سیاسی دوشادوش مردم بوده و غم خوار و حلال مشکلاتشان می‌باشند؟

🔺 حتی در فتنه‌ها که تشخیص جبهه خودی از نامحرمان سخت می‌گردد کافی است که به حافظه تاریخی خود رجوع کنیم و عملکرد افراد و جریان‌های مختلف را در یوم البلاء مردم مرور کنیم و ببینیم کدام طرف در سختی‌ها کنار مردم بوده‌اند؟

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی