خشت کج ما در فضای مجازی

 

♦️ دنیا و فضایی که برخلاف برداشت سطحی از عنوان آن از اول هم مجازی نبود! بلکه حقیقتی بود در کنار سایر واقعیت‌‌های زندگی روزمره ما،! حقیقتی واقعی و تاثیرگذار که با مجازی انگاشتن آن هیچ تاثیری در کاستن آسیب‌های فراوانش نمی‌توان داشت. البته نگارنده منکر فواید فضای مجازی نیست لکن در یک برآیند کلی معتقد است، عدم مدیریت درست این تکنولوژی فوایدش را قربانی مفاسدش خواهد کرد.

🔹 وقتی در مورد فضای مجازی سخن می‌گوییم در اصل در مورد همه چیز سخن گفته‌ایم چون فضای مجازی تکنولوژی و ظرفی است که با ولع شدید در صدد این است که تمام  مسائل زندگی انسان عصر مدرنیته از سیاست گرفته تا فرهنگ و اقتصاد و امنیت را مظروف خود ساخته و حتی به عقاید و پدیده‌ها معنا بخشی کند.

🔸 گرچه تئوری‌های پشتیبان تکنولوژی فضای مجازی خواستگاهی غیر توحیدی و الحادی دارند و همین امر موجب افزایش ضریب استعداد آلودگی آن می‌باشد اما دلیل اصلی آسیب‌های این فضای به اصطلاح مجازی ریشه در سوء استفاده از نعمتی به نام اختیار دارد که توسط انسان‌های واقعی دنیای حقیقی صورت می‌پذیرد.

♦️ فضای مجازی امروز همان نوزاد دیروز است که به خاطر خیانت‌های آشکار و پنهان و سوء مدیریت مسئولین، اکنون به اربده کشی بی تربیت و یاغی تبدیل شده که همچون فرزندی ناخلف و نافرمان عقاید و فرهنگ، امنیت و حتی اقتصاد خانواده ایرانی را تهدید می‌کند. عدم فهم و درک درست ما از این تکنولوژی به مثابه یک خشت کج می‌باشد که اگر راست نشود ممکن است مسیر انقلاب و مردم را کج بکند.

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی