حکومت کردن، یا زمینه سازی برای ظهور؟

معنای لغوی انقلاب: دگرگون شدن ، زیر و رو شدن ، برگشتن از حالی به حالی و تغییر و تحول است .

معنای اصطلاحی انقلاب: تلاش عده ای برای واژگون کردن حکومت و ایجاد حکومتی نو به منظور تغییرات اساسی و بنیادین در تمام نهادها ، مناسبات ساختار سیاسی ، اجتماعی و جایگزینی سازمان نوین و مطلوب در چهارچوب اهداف و آرمانهای خاص .

از ابتدای انقلاب اسلامی ایران دو نگرش و طرز تفکر در مورد انقلاب و تشکیل حکومت مطرح بوده است که در ادامه عرض خواهم کرد .

الف: نگرش و طرز تفکر اول

۱- انقلاب اسلامی برای ظلم ستیزی و باطل زدایی که زمینه ساز ظهور امام زمان عج شود و تشکیل حکومتی برای گسترش و اداره راهبردی انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت .

۲- انقلاب تمام نشده ، بلکه استمرار آن در عرصه های مختلف تا ظهور قائم آل محمد ص ضروری و لازم است ، در مقابل برخی می پندارند که انقلاب تمام شده و حال باید با تشکیل حکومت بهره برداری را شروع کنیم.

۳- عدم هضم شدن در سلطه جهانی استکبار و حمایت از مظلومین عالم تحت هر شرایطی توام با تبلیغ و تبیین اسلام ناب محمدی و حمایت از مستضعفین و مقابله با مستکبرین از هر قوم و نژادی که باشند .

۴- اصل بقای انقلاب و آرمان های مقدس آن است نه بقای انقلابیون به قیمت عدول از آرمان ها و زیر پا گذاشتن ارزش های اسلامی با بهانه های واهی منفعت گرایانه شخصی و حزبی .

۵- تکیه به ظرفیت های مردمی و داخلی کشورکه غنی ترین پتانسیل های انقلاب اسلامی هستند با مقاومت و جهاد در همه عرصه ها  به جای وابستگی به بیگانگان خصوصا مستکبرین .

۶- گسترش انقلاب در ابعاد مختلف و فعال کردن پتانسیل های بالقوه آزادی خواه و ظلم ستیز در اقصی نقاط جهان و عدم محصور کردن انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی .

۷- اصالت ولایت بر مردم برای خداوند متعال و سپس به دستور خداوند و حکم عقل به ترتیب برای پیامبران ، امامان و فقهای جامع الشرایط ، که در عصر غیبت در ولایت فقیه متجلی شده است .

۸- آباد کردن زندگی دنیوی مردم در چهار چوب اسلام و نه به هر قیمتی . . . یا به بیان دیگر فراهم نمودن بهشت دنیوی که برای عموم مردم بهشت اخروی را به دنبال داشته باشد .

۹- مرجع قرار دادن معارف و مبانی اسلام ناب محمدی در تمام زمینه ها و مسائل خرد و کلان سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و غیره در راستای تمدن سازی اسلامی .

۱۰- تشکیل حکومت در این نگرش وسیله است نه هدف ، آن هم وسیله ای برای مقبولیت بین المللی و نظم بخشی به ساز و کار ها برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن عج .

ب: نگرش و طرز تفکر دوم

۱- انقلاب ، برای براندازی حکومت مورد غضب مردم و تشکیل حکومت و حاکم شدن جریان انقلابی .

۲- تمام شدن انقلاب و عدم تلاش برای گسترش آن در ابعاد بین المللی و در عوض تمرکز بر روی آبادانی اقتصادی کشور .

۳- اسلام ایرانی به جای ایران اسلامی ، و عدم مرجعیت اسلام در تمام مسائل حکومتی و اجتماعی .

۴- سهم خواهی بدون ضابطه و بی حساب و کتاب انقلابیون از حکومت تشکیل شده ، که به آقا زادگی می انجامد .

۵- هضم شدن در دهکده جهانی با توهم جهانی شدن و پذیرفتن استعلای مستکبرین تحت شعارهایی فریبنده مانند ، تعامل با جهان ، اعتدال گرایی و اسلام رحمانی .

۶- قرار ندادن حق ویژه برای رهبری فقیه جامع الشرایط و جمهوری خواهی محض تا جایی که اگر نظر جمهور با نظر اسلام تعارض داشته باشد نظر جمهور رجحان خواهد داشت .

۷- نتیجه گرایی به جای انجام وظیفه و ادای تکلیف و انفعال در مقابل ظلم بین المللی با توهم تامین امنیت و منافع ملی .

۸- اشتباه در پذیرفتن مبانی پر از انحراف علوم انسانی غرب تحت تاثیر پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی آنان .

۹- گنجاندن مبانی سکولار مارکسیستی و لیبرالیستی در قالب اسلام رحمانی و روشنفکرانه .

۱۰- غلبه دادن واقع گرایی به آرمان گرایی و تن دادن به واقعیت های تلخی که با فرهنگ جهاد و مقاومت قابل رفع هستند .

۱ نظر
  1. ناشناس

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی