آتش به اختیاری باید تشکیلاتی باشد

1️⃣ وقتی کسی فرمان آتش به اختیار صادر می‌کند به نیرو های تحت فرمان خود آزادی عمل ویژه‌ای داده است، اما این به معنای آزادی عمل بی قید شرط نیست بلکه آزادی عمل در چهارچوب گفتمانی صادر کنندۀ فرمان است، فلذا باید توجه داشت که اگر نیروهای تحت فرمان به منظومه فکری فرمانده خود التفات لازم را نداشته باشند ممکن است در این آتش به اختیاری هزینه تراشی کنند.

2️⃣ توجه به مقطع زمانی صدور فرمان آتش به اختیار بسیار مهم است، فرمانده در چه زمانی این استراتژی را در پیش می‌گیرد؟ در شرایط عادی یا شرایط خاص؟ پر واضح است که این فرمان، فرمان شرایط غیر عادی می‌باشد، چون در شرایط عادی امور از مجاری تعیین شده خود باید پیش برود. اینجا است که باید پرسیده شود مشکل کجا است؟ و چه شده که این فرمان صادر گشته است؟

3️⃣ نگاه ما به فرمان آتش به اختیار نباید به عنوان یک راهبرد دائمی باشد بلکه باید در ضمن عملیات آتش به اختیار. . . بکوشیم که شرایط به حالت عادی برگشته و امور از مجاری خود پیگیری شوند.  فلذا در این شرایط نباید بگذاریم زیست تشکیلاتی فعالیت‌ها در ساختارهای نظام حاکمیتی تضعیف شده و آسیب ببیند بلکه اتفاقاً اقدامات آتش به اختیار ما باید کاستی‌ها و ضعف‌های نظام را جبران کند.

4️⃣ حرکت در افق دید و چشم انداز فرمانده. . . نیاز به شناخت مبانی فکری و فهم درست کلام و دستور وی در مقاطع زمانی و مکانی مختلف دارد، تا سوای نَص و ظاهر دستورات وی کُنهِ ماجرا و سایر اراده‌های فرمانده از دستورات را نیز دریابیم، تا خدای ناکرده با برداشت های سطحی در عمل به دستور خاصی سایر مسائل را زیر پا نگذاریم و به عبارت عامیانه از هول درست کردن ابرو چشم را کور نکنیم.

5️⃣ خودِ این آتش به اختیاری باید کاملا تشکیلاتی باشد تا خودش موجب هرج و مرج نگردد. با توجه به جایگاه صادر کننده فرمان آتش به اختیار و اینکه ایشان کدام لایه و سطح از نظام حاکمیتی را مختل و فشل دیده که فرمان آتش به اختیار را صادر کرده است ما نیز باید ضوابط همان آن ناحیه مختل و فشل را نادیده بگیریم، نه همه جای نظام را، و سعی کنیم کار خودمان ضابطه‌مند باشد.

6️⃣ ناگفته نماند که یکی از پیام‌های لایه‌های زیرین این فرمان آتش به اختیار این است که فرمانده به نیروهای تحت فرمان خود اعتماد دارد و این نیروهای مورد خطاب توانسته‌اند به عیاری از کفایت و بلوغ فکری برسند که تصمیم گیر شرایط حسساس باشند، که این خود دستاوردی بزرگ است که در قشر جوان حزب الله و انقلابی باید فراگیر شده و بسترهای رشد و گسترش آن فراهم گردد.

7️⃣ امام خامنه‌ای: طبیعی است که اساس کار، تشکیلات است. شکی نیست که تا تشکیلاتی نباشد، هیچ چیزی بر اساس آن نمی شود بنا کرد؛ لیکن در ایجاد تشکیلات نباید خیلی معطل ماند. [۷۰/۰۷/۰۴]
بدون سازماندهی، بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمی رود. نخیر، بنده معتقد به نظم سازمانی هستم؛ اما معتقدم که این نظم سازمانی نباید ما را از هویت خودمان خارج کند. [۸۹/۰۴/۲۰]

👤 حسین کاوه ✍️

#️⃣ #سلم #کار_تشکیلاتی #آتش_به_اختیار

🌐 @sollam

۱ نظر
  1. مسافر

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی