انتخابات مجلس بزرگترین دروازه برای نفوذی‌ها

تاملی در مسئله نفوذ…
انتخابات مجلس بزرگترین دروازه برای نفوذی‌ها

وقتی از نفوذ سخن به میان می‌آید… ابتدا به ساکن مفهومی که در ذهن ما نسبت به مصادیق نفوذ شکل می‌گیرد مزدور بودن، دست نشانده بیگانه بودن و عامل و نیروی مستقیم دشمن بودن فرد نفوذی است، به عبارتی در این صورت اعمال و رفتار بد فرد نفوذی از روی علم به بد بودن آنها و از روی عمد خواهد بود، چون فرد نفوذی مامور به انجام آنها می‌باشد.

اما وقتی در مفهوم نفوذ بیشتر دقت می‌کنیم در می‌یابیم که نفوذ لایه‌های مختلفی دارد که به سطحی‌ترین آن در عبارت فوق‌ الذکر اشاره کردیم. گاهی لازم نیست شما برای نفوذ در یک مجموعه، سازمان و یا کشور نیروی آموزش دیده خود را به صورت فیزیکی و از بیرون به داخل ساختار و بدنه‌ی مورد هدف خود بفرستید بلکه کافی است در ذهن و قلب افراد حاضر در آن سازمان و یا کشور نفوذ کرده و آنها را تبدیل به نیروی خود بکنید تا در جهت منافع شما موضع گرفته و کار کنند.

نفوذ نوین و یا فرا نفوذ دیگر به سبک سازمان‌های جاسوسی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی اتفاق نمی‌افتد بلکه غالبا به صورت نرم‌تر و خزنده‌تر و در حوزه نفوذ فکری با شستشوی مغزی و تغییر باورها و محاسبات و در نهایت تسخیر خواص حاضر در بدنه جامعه هدفی که قرار است بر آن مسلط شویم رقم می‌خورد. لذا این شکل و نوع از نفوذ در راستای همان سلطه‌گری و استثمار و ذیل استعمار فرانو تعریف و محقق می‌شود.

هشدار: خطر این نوع نفوذ در این است که؛

اولا فرد نفوذی از بدنه اجتماعی جامعه هدف بوده و بیگانه نیست لذا سایر افراد نسبت به او حساسیت خاصی ندارند به همین جهت به لایه های بالای سیستم حاکمیتی راه پیدا کرده و حتی در مواقعی به او مسئولیت‌های مهم نیز سپرده می‌شود.

ثانیا افراد نفوذی در این نوع از نفوذ غالبا متوجه این مسئله نیستند که مواضع و اقدامات آنان در جهت منافع دشمن می‌باشد چون اساسا باور آنها نسبت به دشمن تغییر پیدا کرده و آنگونه که باید دیگر دشمن را دشمن نمی‌پندارند لذا به او خوش‌بین هستند.

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی