عبرت بسیار است و عبرت گیرنده کم

ماجرای ارسال ناو آمریکایی به منطقه مسئله تازه و جدیدی نیست بلکه در طول این چهل سال همواره ناو های آمریکایی در خلیج فارس تردد داشته اند و برای پایگاه های نظامی آمریکا که در کشورهای حاشیه ی خلیج فارس هستند ادوات لجستیکی و نیرو آورده و برده اند.

اما این بار با توجه شرایط پسابرجامی و عدم پایبندی آمریکا و اروپا به تعهدات خویش آش برجام چنان شور شده که غربگرایان داخلی نیز صدایشان درآمد و لب به انتقاد از آمریکا و اروپا گشوده اند و قلم به گلایه می فرسایند.

حال که از چند ماه پیش و مانند همیشه ناو گروهی از آمریکا به خلیج فارس عازم  شده است بهترین محمل برای عملیات روانی دشمن با تاکتیک فشار از پایین و چانه زنی از بالا فراهم آمده که منافقین نیز به نحو احسن مشغول بهره برداری از آن هستند.

ترامپ شماره می‌دهد! غرب گرایان داخلی در شیپور جنگ می دمند، رسانه های زنجیره ای نیز بدون توجه به بی ثمری مذاکرات قبلی دوباره نسخه ی مذاکره می پیچند تا باز برای چندمین بار آب را در هاونگ دشمنان قسم خورده بکوبند و با صدای آن ساز رقاصه ها را کوک کنند و دستاورد های خیالی برایش بتراشند.

اما مردم . . . یا مانند دو انتخابات پیشین فریب "سایه ی جنگ" و "دیوارکشی خیابان" را می خورند، و یا با صبر و حوصله این چند صباح را نیز پشت سر می گذارند و  همچنان که نظاره گر سوگ برجام و برجامیان هستند مشق عبرت می نویسند تا برای نسل های بعد چراغ راهی افروخته باشند.

🌐 @Peirovir

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی