آغوش مردم، کمپی برای مسئولین معتاد به مذاکره

🔘 افراد در نوع مواجهه با مسائل و مشکلات به چند دسته تقسیم می‌شوند.

1️⃣ دسته اول: فقط مشکل را فریاد می‌زنند و ضمن تشویش اذهان عمومی کاری جز آه و ناله و زاری بلد نیستند.
2️⃣ دسته دوم: مشکل را می‌پوشانند و اگر کسی هم در مورد آن صحبت کند اصل آن را انکار می‌کنند.
3️⃣ دسته سوم: ضمن هشدار و توجه به وجود مشکل با مشورت و کارشناسی در صدد حل آن برمی‌آیند.

♦️ دسته اول و دوم که بماند(یعنی به کنار چون در . . . تشریف دارند) اما دسته سوم خود نیز به دو گروه تقسم می‌شوند.

1️⃣ گروه اولِ دسته سوم: کسانی که سعی می‌کنند و با حرف زدن و تشویق کردن دیگران برای کمک در صدد حل مشکل هستند.
2️⃣ گروه دومِ از دسته سوم: کسانی که ضمن تشویق دیگران برای حل مشکل ابتدا خود آستین همت را بالا می‌زنند و وارد گود عمل می‌شوند.

♦️ ناگفته نماند که چون عنصر اصلی تشکیل دهنده احزاب و جریان‌ها انسان‌ها هستند لذا احزاب و جریان ها نیز شامل دسته بندی‌های ارائه شده می‌باشند.

🔷 در دولت یازدهم و دوازدهم یا به عبارت راحت‌تر دولت تدبیر و امید ما با افرادی از گروه اولِ دسته سوم طرف هستیم که چند سالی است زمام امور و سکان مهمترین و بزرگترین ساختار اجرایی کشور را در دست گرفته‌اند و می‌توان گفت که رویکرد آنها در مواجهه با مسائل و مشکلات به نوعی اعتیاد تبدیل شده است.

🔶 اعتیادی مزمن از نوع بدخیم که می‌پندارند راه حل تمام مسائل و مشکلات، مذاکره است و فقط مذاکره جواب می‌دهد. . . و کار را تا جایی پیش برده‌اند که دچار خود مذاکره‌گی نیز شده‌اند که حتی در مواجهه با مسائل و مشکلات داخلی که ارتباطی به خارج ندارد با افراد و نهادهای درون ساختاری خود نیز نسخه مذاکره (لابی و زد و بند) را تجویز میکنند.

🔷 با این اوصاف به نظر می‌رسد که این رویکرد مذاکره‌زدگی و عدم اقدام عمل در مسئولین دولت کنونی دارد به نوعی فرهنگ تبدیل می‌شود و تا حدودی نیز جامعه را به خود مبتلا کرده است، لذا شاهد رشد قارچ‌گونه دلالی و حرف‌کاری به جای کار و تولید در حوزه‌های مختلف هستیم. . .

🔶 اگر قطار امور با همین دست فرمان و با دنده حرف درمانی جلو برود به خاطر انفعال مسئولین و افزایش مشکلات ناگزیریم برای برون رفت از وضعیت کنونی ابتدا کمپ‌های ترک اعتیاد به مذاکره، لابی، زد و بند و حرف درمانی دایر کنیم.

👤 #حسین_کاوه ✍️
#️⃣ #پیرو #ترک_اعتیاد #مذاکره

🌐 @Peirovir

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی