قصه حجاب و ماسک... با یک نقد خودمانی

♦️ برخی ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال و مبتلا شدن به بیماری را درک می‌کنند ولی ضرورت رعایت حجاب برای جلوگیری از اشاعه آلودگی روانی را خیر... و البته برخی هم برعکس!!!

🔸 هر بار که به مرکز شهر قم و حوالی حرم می‌روم مکرر با این صحنه مواجه می‌شوم که برخی از مذهبی‌ها و حتی روحانیون در این ایام کرونایی از ماسک استفاده نمی‌کنند!!!

👤 به عنوان یک حوزوی برایم سوال است که اگر یک خانم بد حجاب به این آقایان بگوید؛ چگونه رعایت نکردن حجاب ما باعث آلودگی روانی جامعه می‌شود! ولی ماسک نزدن شما باعث اشاعه آلودگی و بیماری نمی‌شود!؟ چه خواهند گفت!؟

🔹 امیدوارم خدای متعال و مردم عزیز این دسته قلیل از مذهبی‌ها و حوزویانی را که ماسک نمی‌زنند را به حرمت آن دسته کثیر از حوزویان و حزب اللهی‌ها که در سنگر مدافعان سلامت مشغول مبازه با کرونا هستند ببخشند.

♦️ عدم رعایت قوانین و آداب زندگی اجتماعی در یک جامعه، مخصوصا جامعه اسلامی که بر معارف ثقلین تکیه دارد اصلا شایسته نیست، حال می‌خواهد حجاب باشد، یا زدن ماسک.

🔹 متدینین و متشرعینی که در ایام اوج کرونا مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به دور از انصاف است که طلبکارانه از عدم رعایت حجاب بانوان بد حجاب گلایه کنند. این همه جوالدوز به دیگران زدیم یک سوزن هم به خودمان بزنیم.

🔸 چه زیبا فرمودند امام صادق(ع)؛ کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ... مردم را به صورت غیر زبانی (با رفتارتان) به کار خیر دعوت کنید.

 

۱ نظر
  1. ناشناس
    • پاسخ :

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی