احیاء شعائر مقدمه اقامه اوامر

📌 احیاء شعائری که منتهی به اقامه اوامر اهل بیت علیهم السلام نگردد یک جایش می‌لنگد و ایراد دارد...

♦️ سلسه مراتبی را که فلاسفه صدرایی برای حادث شدن و وقوع یک عمل و فعل انسانی در خارج و عالم واقع عنوان می‌کنند به ترتیب عبارت است از علم، شوق، اراده، تصمیم و عمل... گرچه ممکن است که یک عمل انسانی بدون لحاظ ترتیب این مراحل در عالم واقع به فعلیت برسد، اما پنج مرحله مذکور یک سیر عقلایی و قاعده‌مند و نتیجه بخش به شمار می‌آید.

🔸 احیاء شعائر اهل بیت علیهم السلام به معنای زنده نگاه داشتنِ با تبیین، ترویج و تبلیغِ مطابق با سیره ائمه اطهار علیهم السلام ابتدا موجب علم و آگاهی صحیح مردم به غایتِ سبک زندگی معصومین علیهم السلام و سپس ایجاد شوق و اراده در دلها برای جامه عمل پوشاندن به اوامر آنها خواهد شد.

🔹 قطعا شوق و اراده خالصانه که زمینه ساز تصمیمات و اعمال سعادت بخش انسان است متوقف بر علم و آگاهی درستی است که از احیاء صحیح شعائر اهل بیت علیهم السلام حاصل می‌شود، لذا با لحاظ این ترتبی که در به فعلیت رسیدن اعمال انسان وجود دارد احیاء صحیح شعائر اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

♦️ اگر احیاء شعائر درست و مطابق سیره ائمه اطهار علیهم السلام نباشد موجب ایجاد علم و آگاهی صحیح در مردم نسبت به معارف توحیدی و اعمال معصومین علیهم السلام نخواهد شد و اگر چنین گردد ما شاهد ایجاد شوق، اراده، تصمیم و عمل جهت اقامه اوامر اهل بیت علیهم السلام در جامعه نخواهیم بود.

🔹 با توجه به عبارات فوق هیئتی که انسانِ حق طلب و عدالتخواه، ظلم ستیز و ضد اشرافیت تربیت نکند و موجب تعمیق ولایتمداری و افزایش بصیرت در مخاطبان خود نگردد قطعاً دچار انحراف و گمراهی است. چون صفات مذکور شالوده سیره اهل بیت علیهم السلام بوده و توصیه مؤکد آنان به پیروان خود می‌باشد.

🔸 چگونه می‌شود انسان در هیئت‌ها بر مصائبی که بر اهل بیت پیامبر اکرم (ص) گذشته است اندوهگین گردد و عزاداری کند ولی نسبت به حال روز فعلی مسلمین و پیروان همان پیامبر بی تفاوت باشد!؟ مگر ائمه اطهار علیهم السلام در زمان خویش چنین بودند!؟ هیئت و عزاداری که چنین باشد قطعاً راه را گم کرده و نیاز به هدایت دارد.

♦️ گذشته از سینه زنان زیر بیرق انگلیس که خیانت آنان آشکار شده است، امروزه اگر شاهد اندک هیئت‌ها و هیئتی‌هایی هستیم که نسبت به ظلم و فساد نظام سلطه و مستکبرین خارجی و منافقین داخلی موضعی ندارند همواره ساکتند به خاطر عدم علم و آگاهی درست آنان نسبت به شعائر ناب اهل بیت علیهم السلام است.

✔️ هیئتی مورد امضای امام عصر عج می‌باشد که فلسفه و هدف عزاداری و تکریم و تعظیم شعائر حسینی را خوب ادراک کرده باشد و آن را مقدمه‌ای برای اقامه اوامر سیدالشهدا قلمداد کند و خدای ناکرده به صرف عزاداری اکتفا نفرماید...

👤 حسین کاوه ✍️

#️⃣ #سلم #یادداشت #حسین_کاوه #شعائر_اهل_بیت

🌐 @sollam

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی