ایران بهشت اپوزیسیون

♦️ معنای ساده واژه "اپوزیسیون" می‌شود "گروه مخالف" که به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌گردد.

🔻 اپوزیسیون رسمی: اولاً قانون اساسی را قبول داشته و خود را وفادار به آن می‌داند، دوماً با اصلِ نظام سیاسی حاکم مخالف نیست بلکه در مسائلی مانند روش اداره دولت مخالفت دارد و سوماً ابراز مخالفت آن درون سیستمی بوده و مجاری پذیرفته شده‌ای مانند پارلمان دارد.
🔻 اما اپوزیسیون غیر رسمی نه تنها قانون اساسی و اصلِ نظام سیاسی حاکم را قبول ندارد بلکه برای ابراز مخالفت به هر روشی حتی همکاری با دشمن نیز متوسل می‌گردد.

🔹 گرچه در ادبیات سیاسی کشور ما اصطلاحِ اپوزیسیون صرفاً به براندازانِ مزدورِ خارج نشین اطلاق می‌گردد اما وقتی مواضع و عملکرد اپوزیسیون‌های داخلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم درمی‌یابیم که رویکرد و برآیندِ کلی فعالیت‌های آنان تفاوت خاصی با اپوزیسیون‌های خارج نشین که غالباً عوامل مستقیم دشمن هستند ندارد..... وگرنه خارجی‌ها چه گفته و کرده‌اند که داخلی‌ها نگفته و نکرده‌اند؟!؟

🔸 موارد متعددی داشته‌ایم که برخی از مخالفین داخلی مواضعی گرفته و اقداماتی کرده‌اند که اساس قانون و اصل نظام را به کلی نفی کرده و حتی تمامیت ارضی کشور را نیز به خطر انداخته‌اند تا جایی که مورد انتقاد برخی از مخالفین خارج نشین که هنوز مقداری میهن دوست هستند نیز قرار گرفته‌اند. زیر سایه آزادی بیان کار به جایی رسیده که جمهوری اسلامی ایران تبدیل به بهشت اپوزیسیون شده است.

👤 حسین کاوه ✍️

#️⃣ #سلم #اپوزیسیون #آزادی_بیان

🆔 https://eitaa.com/joinchat/728039441C2e847df137

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی