آقای علوی... این تذهبون!؟

 

🌐 @sollam

🔹 چندی است که صدایی از بیت یکی از علمای مرحوم قم بلند شده و گه گاه و به طرق و بهانه‌های مختلف به نفی علوم اسلامی در حوزه‌های گوناگون می‌پردازد. با توجه به اینکه امام خامنه‌ای چندین سال پیاپی شعار سال را که به نوعی تعیین کننده اولویت‌های سیاستگذاری کشور است را بر محور اقتصاد گذاشته‌اند و  اکنون یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند مسئله معیشت است دو نکته را در خصوص نفی اقتصاد اسلامی به عرض می‌رسانم.

🔸 آقای علوی اگر منظور شما از اینکه "چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم" علم اقتصاد است، که برخواسته از جهان بینی و نظام فکری یک مکتب و جامعه می‌باشد، باید خدمت شما عرض کنم که حدود و ثغور کمی و کیفی این حوزه در علم فقه به دقت تمام مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است. اگر هم نقدی بر فقه الاقتصادِ موجود باشد! آن نقد ناظر بر نوع نگرش امثال شما است که موجب انحطاط علوم اسلامی خصوصا فقه الاقتصاد شده است.

🔹 اما اگر منظور شما از اینکه "چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم" وضعیت موجود و باالفعل حاکم بر اقتصاد کشور است، باید عرض کنم که تا حدودی حق با شما است! لکن همین وضعیت موجود نیز معلول نوع نگرش امثال شما به مبانی اسلامی است که در تولید نظریه، مدل و فرمول اقتصادی مبتنی بر علوم اسلامی ناکارآمد بوده و بستر ساز میدان سپاری به لیبرال‌ها در حوزه اقتصاد و سایر عرصه‌ها شده است. حمایت شما از این لیبرال‌ها نیز بر کسی پوشیده نیست.

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی