نسل پنجم انقلاب و لبیک از راه دور

زمان: پنجشنبه ۲۴/تیر/۹۵ حوالی عصر

مکان: استان گلستان – شهرستان آزاد شهر – روستای رحیم آباد

بعد از ماه مبارک رمضان قصد مسافرت به استان زیبای گلستان کردیم که بعد از چند روز اقامت در منطقه فندرسک روزی با یکی از بستگان برای سر کشی به کندو های عسل راهی یکی از بکر ترین روستا های منطقه شدیم که در مرتفع ترین محل ممکن برای اقامت در حوالی قله کوه واقع شده بود.

در حال قدم زدن میان کوچه پس کوچه های روستا بودیم که صدای سرود دو کودک نظر مرا جلب کرد و آن سرود این بود (شاه فراری شده/سوار گاری شده/گاریش که پنچر شده/خمینی رهبر شده) برایم بسیار جالب بود بدانم که این دو کودک که متولد اواخر دهۀ هشتاد بودند و چه تصوری از حضرت امام و آقا داشتند، به همین خاطر ازشون سوال کردم و در پاسخ گفتند که امام قهرمانی بود که شاه را شکست داد، یک دفعه یاد قهرمان های پوشالی نقش بسته در ذهن کودکان شهری افتادم که حاصل تزویر کمپانی هایی مانند هالیود و امثال آن است.

این روستای زیبا دارای دو شهید بزرگوار به نام های بابا خان دوانلو و مرتضی دوانلو نیز می باشد که تنها قبر مطهر شهید باباخان دوانلو در روستا واقع شده است و شهید مرتضی دوانلو نیز در گلزار شهدای آزاد شهر دفن شده است، این روستای بکر و زیبا فاقد مسجد بوده و مورد مناسبی برای اردو های جهادی می باشد.

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی