تأملی در نوع مواجهه با کرونا و... گناه...

♦️ رجوع به متخصص یک قاعده‌ی عقلی می‌باشد که در مسئله تقلید و تبعیت از مجتهد اعلم در مسائل شرعی نیز بر آن تکیه شده است و مکلفین غیر متخصص (مجتهد) در احکام شرعی به خاطر جلوگیری از گمراهی و افتادن در اشتباه در مسائل شرعی از مجتهد اعلم تقلید و تبعیت می‌کنند.

🔹 در ماجرای گسترش ویروس کرونا و بالا رفتن احتمال ابتلاء مردم به این ویروس، نهادها و مسئولین متخصص در حوزه بهداشت و درمان توصیه و یا بهتر است بگوییم دستور بر پرهیز از هرگونه تردد و تجمع در امکان شلوغ را صادر می‌کنند و با تمام توان تشکیلاتی و رسانه‌ای خود در صدد اجرایی کردن آن بر می‌آیند.

🔸 با توجه به اینکه برنامه‌ها و اماکن مذهبی بخشی از مصادیقِ محل و مکان‌های پر تردد و شلوغ است لذا در دایره شمول دستور (عدم تردد و تجمع) نهادها و مسئولین متخصصِ حوزه بهداشت و درمان می‌باشد مسئولین و متولیان برنامه‌ها و امکان مذهبی خود را ملزم به رعایت حدود دستورات لازم بهداشتی می‌کنند.

✔️ دو نکته پرسش گونه:

🔺 چرا آنقدری که به عدم تردد و تجمع در برنامه‌ها و اماکن مذهبی توصیه و حتی الزاماتی صورت می‌پذیرد نسبت به سایر برنامه‌ها و امکان شلوغ غیر مذهبی حساسیتی وجود ندارد!؟

🔻 چرا وقتی متخصصین حوزه روح و روان (علمای دین) توصیه و حتی دستور بر رعایت الزاماتی که برای سلامت روح و راوان مردم است را می‌دهند آنگونه که باید توجهی نمی‌شود!؟

👤 حسین کاوه ✍️


#️⃣ #پیرو #یادداشت #حسین_کاوه #کرونا #بهداشت_معنوی #گناه

🌐 @Peirovir

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی