آیا جلیلی توان مدیریت و اجرا دارد!؟

در یک تقسیم بندی، مدیریت اجرایی و تدبیر امور در 3 سطح، سطح بندی شده است: 1 سطح کاری یا تکنیکی؛ 2 سطح راهکاری یا تاکتیکی؛ 3 سطح راهبردی یا استراتژیک. توان ادراکی و فنی برای هر 3 سطح لازم هستند لکن اهمیت و میزان توان ادراکی و فنی در سطوح مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

آیا جلیلی توان مدیریت و اجرا دارد!؟

با توجه به اینکه در پایین‌ترین سطح مدیریت یعنی سطح کاری و تکنیکی، فرد مدیر مستقیما با مقولات و پدیده‌های تحت مدیریت خود ارتباط دارد و همچنین مسائل پیش روی او در یک فضای نسبتا ساختارمند و مشخصی هستند و نیاز به تحلیل خاصی ندارد لذا توان فنی از اهمیت بیشتری برخوردار است تا مأموریت خود را مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده در چهارچوب و زمانبندی مشخصی به پایان برساند. 

با توجه به اینکه در بالاترین سطح مدیریت یعنی مدیریت راهبردی یا استراتژیک، فرد مدیر غیر مستقیم با مقولات و پدیده‌های تحت مدیریت خود ارتباط دارد و همچنین مسائل پیش روی او در یک فضای نسبتا غیر ساختارمند و نامشخصی هستند لذا توان ادراکی مدیر از اهمیت بیشتری برخوردار است تا این مسائل را با اتکاء به توان ادراکی خود به درستی تحلیل کرده و با تصمیم درست و سریع آنها را سامان داده و تعیین تکلیف نماید.

با توجه به سوابق و کارنامۀ جناب آقای دکتر سعید جلیلی باید عرض کنم که ایشان به معنای واقعی کلمه یک مدیر راهبردی و استراتژیک است که در کنار این توانمندی اجرایی فردی با تقوا، ظلم ستیز، ضد فساد و ساده زیست و مردمی است که بهترین گزینه و نامزد اصلح برای ریاست جمهوری می‌باشد.

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی