ایده آل زدگی و چالش انتخاب همسر

سه اتفاق بزرگ در زندگی هر انسانی رخ می دهد که در سرنوشت او تاثیر بسزایی دارد …

۱- اولین این اتفاقات تولد است که یک انسان در چه خانواده و چه جامعه ای متولد می شود ، که در این اتفاق ما نقش خاصی ایفا نمی کنیم و فقط متولد می شویم.

۲- دومین این اتفاقات که در اصل سومی آن ها است مرگ می باشد که به فرض مثال انسان در چه حالت و شرایطی امکان دارد از دنیا برود که در این مقوله نیز ما بعضا هیچ نقشی نداریم و کافی است عجل سر برسد البته خود نیز می توانیم در جریان پیش دستی بکنیم که . . . بگذریم.

ایده آل زدگی و چالش انتخاب همسر

۳- سومین این اتفاقات که در اصل همان دومی است بحث شیرین ازدواج می باشد که در آن تمام و کمال برای ما اختیار لحاظ شده است و ریش و قیچی را به خود ما سپرده اند .

 به غیر از معصومین که از محل بحث خارج می باشند؛

اولین اصل این است که هیچ زن و مرد صد  در صد کاملی چه از حیث جسمی و چه از حیث روحی در دنیا وجود ندارد پس ما نباید دنبال صد بگردیم ، فلذا فهمیدن و پذیرش این اصل کمک به سزایی به درست عمل کردن ما می تواند بکند پس هم در مورد خود و هم در مورد همسری که می خواهیم انتخاب بکنیم باید کاملا واقع بین باشیم و تحت الشعاع مسائل احساسی قرار نگیریم و این حقیقت را بپذیریم که هر چقدر ما خوب و ایده آل باشیم باز هم دارای نقص هایی هستیم، که معمولا در ابتدای امر به خاطر جو غالب احساسی برخی به آن ها توجه نمی کنند و می پندارند که با یک موجود کامل ازدواج کرده اند، اما بعد از فروکش کردن احساسات از پرده برون افتد راز … پس پذیرفتن نقص های دو طرفه نگرش مطلوب تری را در پی خواهد داشت.
اصل دوم اینکه باید اطلاعات دقیق و فهم درستی در مورد نقاط اشتراک و افتراق زن و مرد داشته باشیم تا متوجه ریشه ی عکس العمل های متفاوت طرف مقابل گردیم و آن را حمل بر مخالفت با حقیقت نکنیم پس نباید انتظار داشته باشیم که در مواجه با مسائل روز مره نگاه همسر ما باید همان نگاه ما و نظر او باید همان نظر ما باشد چرا که بیشتر تفاوت ها در نگاه و نظر طرفین به همان نقاط افتراق بر می گردد، به بیان دیگر یک زن اگر کاملا شبیه یک مرد باشد دیگر زن نیست و بر عکس، فلذا نقاط افتراقی که باعث جذابیت طرفین برای یکدیگر شده است نباید عامل اختلاف گردد، یک مرد برای زندگی زن دوست دارد و زن می خواهد و زن هم مرد دوست دارد و مرد می خواهد پس باید تفاوت های آن را با خود بفهمد و ضمن پذیرفتن از آن بهرمند شود.

۱ نظر
  1. عزب اوغلی

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی