خطر عدول از گفتمان اصلح!

  • گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای عزیز در خصوص انتخاب اصلح:[1]

همه منتظرند که بتوانند به آن کسی که مورد علاقه شان است و به تشخیص آنها اصلح است، رأی بدهند. این، چیز خیلی خوب و برجسته‌ای است.
ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده‌ام که مسأله، مسأله دین و خدا و ادای تکلیف است.
همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است. قبلاً هم گفتیم که تفاضل ولو کم باشد، در این قضیه بسیار است.
مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا می‌خواهیم و دعا و آرزو می‌کنیم که خدای متعال دلهای مردم را به سمت نامزد اصلح هدایت کند.
بروید تلاش و تفحّص خودتان را بکنید، اصلح را بیابید و آن کسی را که فکر کردید اصلح است و بین خودتان و خدا حجّت تمام شد، به او رأی بدهید و خاطر جمع باشید که تکلیفتان را انجام داده‌اید.
این، آن چیزی است که همه باید به آن توجّه کنند.

1. منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام خامنه‌ای

عدول کردن از گفتمان اصلح یعنی کنار گذاشتن و عبور کردن از ارزش‌های اسلامی و کوتاه آمدن از آرمان‌های انقلاب و در نهایت فرو کاستن افق تمدنی و به حاشیه راندن زمینه سازی ظهور! تعبیر صالح مقبول یک تعبیر به شدت عملگرایانه(پراگماتیسم) و محملی برای به حاشیه راندن گزینهٔ اصلح است! ضمن اینکه مقبولیتی که در این تعبیر بر آن تأکید می‌شود اصیل نیست و گاهی به جای آنکه نشأت گرفته از صلاحیت فرد باشد ریشه در تبلیغات و پروپاگاندا دارد.

گفتمان باید گفتمان اصلح باشد تا منجر به برگزیده شدن و انتخاب فرد اصلح نیز بگردد، البته ممکن است که مصداق فرد اصلح برای ریاست جمهوری یا سایر مسئولیت‌ها از نظر افراد و گروه‌های مختلف متفاوت باشد که تا حدودی نیز طبیعی است منتهای مراتب مسئله اینجا است که برخی از افراد و گروه‌ها می‌گویند که می‌دانیم فلانی اصلح است ولی به خاطر اینکه مقبولیت و رأی ندارد و... لذا فردی غیر از او را حمایت و تبلیغ می‌کنیم و به او نیز رأی می‌دهیم!

اکنون با کدام دلیل عقلی و حجت شرعی و یا تجربه تاریخی از گفتمان اصلح و انتخاب فرد اصلح عدول می‌کنید!؟ از نتایج و پیامدهای ملی، منطقه‌ای، بین المللی و حتی تمدنی عدول از گفتمان اصلح و عدم حمایت و انتخاب گزینه اصلح آگاه هستید!؟ آیا می‌دانید عدول از گفتمان اصلح و پشت کردن به گزینه اصلح چه پیامی را از کانون انقلاب اسلامی برای آزادگان و مسلمین جهان که چشم امیدشان به حرکت تمدنی انقلاب اسلامی است مخابره می‌کند...!؟

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی