علامه‌های انقلابی اسوه‌های ولایتمداری

وقتی سخن از ولایتمداری به میان می‌آید برخی گمان می‌کنند که ولایتمداری اختصاص به عوام جامعه(مردم عادی، غیر خواص) دارد و خواص و نخبگان خیلی لزوم ندارد که اوامر و رهنمودهای ولی جامعه اسلامی را در تحلیل و تصمیم‌های

علامه‌های انقلابی اسوه‌های ولایتمداری

خود معیار و شاخص قرار دهند بلکه همین مقدار که علیه ولی جامعه موضع نمی‌گیرند و اقدامی نمی‌کنند کفایت از ولایتمداری می‌کند!

حضرات آیات علامه حسن‌زاده و علامه مصباح رحمة الله علیهما به خوبی نشان دادند مجتهد که سهل است، علامه هم که باشی باید ولایتمدار باشی و معلم ولایتمداری... ستون اصلی خیمه جامعه اسلامی در عصر غیبت امام معصوم ولایت مطلقه فقیه است و علما همچون اوتادی(میخ‌هایی) هستند که ضامن برافراشته شدن خیمه جامعه اسلامی بر عمود ولایت فقیه می‌باشند.

در طول تاریخ کم نبودند افرادی که به اصطلاح کوه علم بودند اما به خاطر ضعف ایمان و تقوا و یا بی بصیرتی، تکمیل کننده پازل طواغیت گشتند و یا به خاطر ترس و عدم شجاعت همان اندک علمشان نیز به فعلیت نرسید و فایده‌ای به حال اسلام مسلمین نداشتند. عالمی که علمش فاقد نور الهی باشد عملش نیز منقلب کننده اوضاع جهان بر مدار عدالت و حقیقت نخواهد بود.

گذشته از مباحث نظری و ادله عقلی و نقلی و حتی تجربی قاعده مترقی ولایت مطلقه فقیه و جایگاه آن... شخص سید علی حسینی خامنه‌ای شخصیتی است که علامه‌هایی همچون آیت الله حسن‌زاده و آیت الله مصباح رحمة الله علیهما بر تقوا و علم و زهد و شجاعت و تدبیر ایشان شهید گونه شهادت می‌دهند و خود را پیرو و تابع و مدافع و فدایی و عاشق وی می‌دانند.

سیره علمی و عملی حضرات آیات علامه حسن‌زاده و علامه مصباح رحمة الله علیهما دلیل‌های مستحکمی برای اثبات مترقی بودن قاعده ولایت مطلقه فقیه و کفایت همه جانبه سید علی حسینی خامنه‌ای برای تصدی این جایگاه هستند. وقتی چنین مجاهدین پارسا و قله‌های علمی برجسته‌ای قبله‌نمای خود را با ولایت و ولی تنظیم می‌کنند آیا دیگر سخنی باقی می‌ماند...؟؟

۱ نظر
  1. مرآت
    • پاسخ :

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی