انتخاب ما برای مردم جهان

همه انتخابات‌ها در ایران خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری به خاطر ماهیت و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی که یک انقلاب معرفتی در نوع نگرش و مدیریت کلان جامعه و نظامی ظلم ستیز و عدالت گستر است فارغ از تاثیرات مهم داخلی

انتخاب ما برای مردم جهان

آثار مهم منطقه‌ای دارد و حتی در معادلات بین المللی و جهانی نیز اثرگذار می‌باشد. ماهیت توحیدی انقلاب و نظام اسلامی موجب گسترش شعاع تأثیر معادلات داخلی آن در سطح جهان شده است.

انقلاب اسلامی در برهه‌ای از تاریخ معاصر رقم خورد که فاتحه‌ی نقش دین در تعیین معادلات اجتماعی بشر و حکمرانی جامعه خوانده شده بود و از یک تئوری جامع تمدن ساز به یک سری سلسله مناسک مذهبی شخصی تنزل یافته بود و عملاً به عنوان یک منبع و مرجع در تعیین ارزش‌های اجتماعی و حکمرانی به کار گرفته نمی‌شد و در سراشیبی حذف کامل از نقش آفرینی بنیادین در معادلات کلان جامعه قرار گرفته بود.

وقوع انقلاب اسلامی و احیاء جایگاه واقعی دین و احکام الهی در معادلات خرد و کلان اجتماعی و حکمرانی در همه ابعاد و همچنین احیاء جایگاه واقعی انسان و جمهور مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه، افقی نو در پیش‌روی مردم جهان گشود که مکتب و صراط جدیدی در میان چپ و راست حاکم بر فضای بین الملل می‌باشد لذا آثار معادلات داخلی ما صرفاً منحصر در یک جغرافیای خاص نخواهد بود و تاثیرات جهانی خواهد داشت.

با توجه به عبارات فوق انتخابات و خصوصاً تعیین عالی‌رتبه‌ترین مسئول اجرایی در نظام حاکمیتی برخاسته و مبتنی بر مبانی و آموزه‌های دین مبین اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود چون میزان التفات نظری و التزام عملی فرد منتخب به معارف و مبانی تمدن ساز اسلام ناب در جهت‌گیری و عملکرد مهم‌ترین قوه اجرایی و مدیریتی کشور تاثیر مستقیم خواهد داشت و آثار داخلی و خارجی مهمی بر آن مترتب خواهد شد.

باید توجه داشت که در انتخابات پیش‌رو ما صرفاً رئیس جمهور یک کشور را انتخاب نمی‌کنیم بلکه مقامِ مسئولی را برمی‌گزینیم که در معادلات منطقه‌ای، بین المللی و جهانی اثرگذاری جدی دارد و می‌تواند در گسترش عدالت و صلح و نفی ظلم و جنگ، نقش آفرینی بسزایی داشته باشد. لذا از توجه به نقش و رسالت بین المللی ریاست جمهوری ایران اسلامی در کنار نقش مهم وی در اداره مسائل داخلی کشور نباید غافل شد.

۰ نظر
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی