پاسخ یک شبهه مغالطه آمیز

برخی افراد با ژست طلبکارانه مدام می‌پرسند که جمهوری اسلامی در این چهل سال چکار کرده است!؟ و همواره وضعیت امروز جمهوری اسلامی را با اوضاع کنونی برخی کشورهای غربی مقایسه می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که جمهوری اسلامی نه تنها کاری نکرده بلکه موجب عقب افتادگی مردم و کشور نیز شده است!

پاسخ یک شبهه مغالطه آمیز

اولاً؛ جمهوری اسلامی در یک دسته‌بندی متشکل از نیروهای انقلابی، نیروهای محافظه‌کار و نیروهای غرب‌گرا می‌باشد! با این حال و علی‌رغم همۀ کوتاهی‌ها و کارشکنی‌های نیروهای محافظه‌کار و غربگرا، به اقرار نهادهای بین‌المللی نیروهای انقلابی با رهبری امام خمینی کبیر و امام خامنه‌ای عزیز اقدامات بسیاری کرده‌اند و اکثریت غالب پیشرفت‌ها و دستاوردهای امروز کشور نیز در حوزه‌های مختلف، مدیون مجاهدت‌های نیروهای انقلابی و راهبری امامین انقلاب است.

ثانیاً؛ اگرچه چهل سال برای رشد و پیشرفت یک انسان زمان زیادی است اما برای یک جامعه و نظامی که داعیۀ تمدن سازی دارد به مثابۀ دوران کودکی و نوجوانی می‌باشد. ضمناً مقایسۀ جمهوری اسلامیِ چهل ساله که از ابتدای حرکت خود آماج حملات، تحریم‌ها و فشارهای متعدد و مختلف بوده با برخی کشورهای غربی که سیصد چهارصد سال از آغاز حرکت آنان آن هم با کلی غارت و چپاول و استعمار کشورهای دیگر می‌گذرد یک مغالطۀ خباثت آلود و البته احمقانه است.

ثالثاً؛ اساساً تعریف نیروهای انقلابی جمهوری اسلامی از پیشرفت متفاوت از آن چیزی است که در غرب مشاهده می‌کنید! لذا نیروهای انقلابی جمهوری اسلامی اساساً دنبال آن پیشرفت غرب (توسعۀ مادیگرایانۀ اومانیستیِ تکنولوژیک و بدون اخلاق و معنویت) نیستند بلکه به دنبال پیشرفت متعالی هم در بُعد مادی و دنیوی و هم در بُعد معنوی و اُخروی هستند که علی رغم کوتاهی‌ها و کارشکنی‌های جریان‌های محافظه‌کار و غربگرا قدامات مفیدی نیز انجام داده‌اند.

۱ نظر
  1. اسماعیل
    • پاسخ :

پیام خود را بنویسید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی